NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La construcción de las identidades racializadas en el cine musical hollywoodense

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La construcción de las identidades racializadas en el cine musical hollywoodense

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (4.809Mb)

   
    
Aparisi Galán, María
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2019

This paper aims to critically approach the cinematographic representation of famed jazz singer Billie Holiday in the short film Symphony in Black (Fred Waller, 1935) and in the film New Orleans (Arthur Lubin, 1947). Specifically, we will focus on the analysis of the racial and gender stereotypes assigned to the filmic image and musical interpretations of the artist, which will provide the keys to undertstanding the dynamics of rejection and desire that exist behind the construction of ?blackness? developed by the Hollywood musical cinema of the 1930s and 1940s.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques