NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La construcción de las identidades racializadas en el cine musical hollywoodense

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La construcción de las identidades racializadas en el cine musical hollywoodense

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Aparisi Galán, María es
dc.date.accessioned 2020-09-24T07:24:49Z
dc.date.available 2020-09-24T07:24:49Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.citation Aparisi Galán, María. La construcción de las identidades racializadas en el cine musical hollywoodense. En: Eu-topías: revista de interculturalidad, comunicación y estudios europeos, 18 2019: 103-120 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/75610
dc.description.abstract This paper aims to critically approach the cinematographic representation of famed jazz singer Billie Holiday in the short film Symphony in Black (Fred Waller, 1935) and in the film New Orleans (Arthur Lubin, 1947). Specifically, we will focus on the analysis of the racial and gender stereotypes assigned to the filmic image and musical interpretations of the artist, which will provide the keys to undertstanding the dynamics of rejection and desire that exist behind the construction of ?blackness? developed by the Hollywood musical cinema of the 1930s and 1940s. es
dc.title La construcción de las identidades racializadas en el cine musical hollywoodense es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es
dc.identifier.doi 10.7203/eutopias.18.16846 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (4.809Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques