NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Un estudio sobre pensamiento pseudocientífico en estudiantes de educación secundaria

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Un estudio sobre pensamiento pseudocientífico en estudiantes de educación secundaria

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Quevedo Ortiz, Guillermo es
dc.contributor.author González García, Francisco es
dc.contributor.author Fernández Ferrer, Gracia es
dc.date.accessioned 2020-11-06T10:02:47Z
dc.date.available 2020-11-06T10:02:47Z
dc.date.issued 2019 es
dc.identifier.citation Quevedo Ortiz, Guillermo ; González García, Francisco ; Fernández Ferrer, Gracia. Un estudio sobre pensamiento pseudocientífico en estudiantes de educación secundaria. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 37 2019: 147-164 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/76254
dc.description.abstract A study about the opinion and beliefs of a group of Secondary Education students concerning several pseudo-sciences is presented. Likewise, the beliefs of students towards superstition and science are analyzed, and a self-assessment of the degree of skepticism is included. Data obtained are analyzed according to the gender of the students. Results show significant differences by gender when evaluating some pseudo-sciences. An educational proposal is made for the first year of Secondary Education in the subject of Biology and Geology to favor critical thinking, based on scientific evidence. es
dc.title Un estudio sobre pensamiento pseudocientífico en estudiantes de educación secundaria es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.37.15339 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (305.6Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques