NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La enseñanza basada en preguntas : La ley de Ampère y el término de Maxwell

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La enseñanza basada en preguntas : La ley de Ampère y el término de Maxwell

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Sánchez Moreno, Alberto es
dc.contributor.author Jaimes Gómez, Omar es
dc.contributor.author Aguilera Terrats, José Ricardo es
dc.date.accessioned 2020-11-06T10:03:05Z
dc.date.available 2020-11-06T10:03:05Z
dc.date.issued 2020 es
dc.identifier.citation Sánchez Moreno, Alberto ; Jaimes Gómez, Omar ; Aguilera Terrats, José Ricardo. La enseñanza basada en preguntas : La ley de Ampère y el término de Maxwell. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 38 2020: 115-132 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/76265
dc.description.abstract Often teachers of Physics and Mathematics are encouraged to active teaching of these areas of knowledge, consisting of a continuous interaction between the teacher and the student. With a metaphor of a proper questioning, it is intended to show teachers a way to guide students in their learning, motivating them to recall previous knowledge or causing a cognitive conflict that will lead them to reformulate their learning. This way of proceeding is called teaching based on questions, the first historical reference of which is from ancient Greece. This paper presents the teaching of Ampère's law with Maxwell?s generalization through teaching based on questions. es
dc.title La enseñanza basada en preguntas : La ley de Ampère y el término de Maxwell es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.38.15427 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (1.302Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques