NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

¿Qué aprenden unos estudiantes en una experiencia formativa de Didáctica de las Ciencias Experimentales en el Grado de Educación Infantil?

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

¿Qué aprenden unos estudiantes en una experiencia formativa de Didáctica de las Ciencias Experimentales en el Grado de Educación Infantil?

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Pro Chereguini, Carlos de es
dc.contributor.author Inglés Carrillo, Carmen es
dc.contributor.author Gómez Mármol, Alberto es
dc.date.accessioned 2020-11-06T10:03:06Z
dc.date.available 2020-11-06T10:03:06Z
dc.date.issued 2020 es
dc.identifier.citation Pro Chereguini, Carlos de ; Inglés Carrillo, Carmen ; Gómez Mármol, Alberto. ¿Qué aprenden unos estudiantes en una experiencia formativa de Didáctica de las Ciencias Experimentales en el Grado de Educación Infantil?. En: Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, 38 2020: 97-114 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/76271
dc.description.abstract This research aims to find out if the initial knowledge of Early Childhood Education teachers in their initial training in science teaching evolves. The experience was carried out with students in the 3rd year of the Degree in Early Childhood Education, after working on the proposal ?How to teach the human body and healthy habits in Early Childhood Education. We have used a non-experimental quantitative design with pretest and posttest. The results show the achievements, but also reveal, worryingly, the shortcomings with which teachers present and the insufficient evolution after this first intervention. This is a wake-up call to ask what we can do to improve their initial training. es
dc.title ¿Qué aprenden unos estudiantes en una experiencia formativa de Didáctica de las Ciencias Experimentales en el Grado de Educación Infantil? es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es
dc.identifier.doi 10.7203/dces.38.16174 es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (611.0Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques