NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Producción de personas, reproducción de representaciones. Reflexiones sobre dos programas de capacitación en liderazgo

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Producción de personas, reproducción de representaciones. Reflexiones sobre dos programas de capacitación en liderazgo

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Vázquez Mazzini, Marisa es
dc.date.accessioned 2020-12-16T09:06:28Z
dc.date.available 2020-12-16T09:06:28Z
dc.date.issued 2020 es
dc.identifier.citation Vázquez Mazzini, Marisa. Producción de personas, reproducción de representaciones. Reflexiones sobre dos programas de capacitación en liderazgo. En: Arxius de sociologia, 42 2020: 131-144 es
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/76698
dc.description.abstract The present paper addresses the question of the role Executive Education performs in the strengthening and reproduction of neoliberal ideology. It aims to critically reflect on the way selected contents and teaching activities operate jointly enabling or inhibiting certain perspectives regarding work in organizations. Two Leadership training programs are analyzed in this article, currently delivered by the two most prestigious business schools in Argentina: IAE Business School, and Torcuato Di Tella Business School. I begin with a general description of each one and proceed analyzing their educational proposals. Finally, the critical review reveals their consistency with a set of social representations related to contemporary capitalism. es
dc.subject 1137-7038 8537 Arxius de sociologia 562372 2020 42 7674037 Producción de personas es
dc.subject reproducción de representaciones. Reflexiones sobre dos programas de capacitación en liderazgo Vázquez Mazzini es
dc.subject Marisa The present paper addresses the question of the role Executive Education performs in the strengthening and reproduction of neoliberal ideology. It aims to critically reflect on the way selected contents and teaching activities operate jointly enabling or inhibiting certain perspectives regarding work in organizations. Two Leadership training programs are analyzed in this article es
dc.subject currently delivered by the two most prestigious business schools in Argentina: IAE Business School es
dc.subject and Torcuato Di Tella Business School. I begin with a general description of each one and proceed analyzing their educational proposals. Finally es
dc.subject the critical review reveals their consistency with a set of social representations related to contemporary capitalism. Enseñanza es
dc.subject Management es
dc.subject Liderazgo es
dc.subject Crítica. es
dc.subject teaching es
dc.subject management es
dc.subject leadership es
dc.subject critique. 131 144 es
dc.title Producción de personas, reproducción de representaciones. Reflexiones sobre dos programas de capacitación en liderazgo es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::SOCIOLOGÍA es
dc.identifier.doi es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (117.8Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques