NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Long-Term Educational Sustainability: Educational Innovation in Social Vulnerability Contexts

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Long-Term Educational Sustainability: Educational Innovation in Social Vulnerability Contexts

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (233.9Kb)

   
    
Tur Porcar, Ana María; Mas Tur, Alicia; Malonda Vidal, Elisabeth
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2017

This paper investigates the behavior of children from low socioeconomic status families and examines the effects of a socioemotional education program on aggression in children. The results of the program are compared according to the children's gender and age, the family structure, the parents' educational attainment, and social status. The results show that applying socioemotional education programs reduces children's aggression and encourages positive development during adolescence. This positive development fosters open, expressive behavior.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques