NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La influencia del género en el aprendizaje matemático en España. Evidencias desde PISA

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La influencia del género en el aprendizaje matemático en España. Evidencias desde PISA

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (358.4Kb)

   
    
Fuentes de Frutos, Silvia; Renobell Santarén, Víctor
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2020

Different studies show that sex is a variable that affects mathematical performance (Rodríguez, Delgado and Bakieva, 2011; Rodríguez-Mantilla, Fernández-Diaz y Jover, 2018). This paper investigates the existence and evolution of a gender gap in mathematics achievement in Spain on the basis of the results of PISA (Programme for International Student Assessment) evaluation in all its editions. Mathematical competence of Spanish students is also analyzed without sex difference. A bibliographic review of the last 30 years and a multisectoral analysis of data based on PISA reports have been carried out. Results indicate better mathematical competence in boys. On the other hand, the most current results indicate a marked improvement in mathematical performance by Spanish students, in this case, without sex distinction.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques