NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Situación de la enseñanza de las ciencias por indagación en los planes de estudio de Grado de Maestro de Educación Primaria en España

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Situación de la enseñanza de las ciencias por indagación en los planes de estudio de Grado de Maestro de Educación Primaria en España

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (572.9Kb)

   
    
Tierno, Sandra Pilar; Tuzón Marco, Paula; Solbes Matarredona, Jordi; Gavidia Catalán, Valentín
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2020

The present study analyses 84 teaching guides of subjects about experimental sciences and/or their teaching of the Degree in Primary School Education from Spanish universities. This analysis addresses the science education proposed in the teaching guides of these subjects for pre-service Primary School teachers and the presence of inquiry-based science education in their curricula. The results show little science training for pre-service teachers and a low presence of inquiry-based science education in their curricula.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques