Los procesos de revisión textual en entornos virtuales de aprendizaje. Evaluar para aprender en la universidad
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(611.0Kb)
|
|
|
|
|
|
Gómez-Devís, M-Begoña; Saneleuterio Temporal, Elia
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2020
|
|
|
|
Aquest treball presenta els resultats d?una investigació vinculada al desenvolupament de competències en avaluació de l?expressió escrita ?revisió i reescriptura? en col·laboració i en línia. Hi han participat 167 estudiants matriculats durant 2018-2019 en primer i quart curs dels títols de grau de Mestre/a en Educació Primària i en Educació Infantil de la Universitat de València. Les dades analitzades provenen de l?experimentació d?una sèrie de pràctiques pedagògiques encaminades al desenvolupament i millora de les competències comunicatives acadèmiques i professionals d?ambdues titulacions i sens dubte convergents amb els principis del marc metodològic de: (1) la centralitat de les competències com a objecte de l?aprenentatge universitari; (2) un model d?aprenentatge orientat a l?acció; i (3) un enfocament de la formació universitària com a procés d?acostament, incorporació i integració progressius en la comunitat d?experts i professionals de l?àrea. Per a això, s?ha dissenyat un procediment d?avaluació que comprèn una sèrie de tasques focalitzades en l?educació lingüística dels futurs mestres: de la seua anàlisi emergeix el convenciment del potencial de l?aprenentatge col·laboratiu, l?eficàcia dels entorns virtuals d?aprenentatge i de l?avaluació orientada a l?aprenentatge. Com a conclusions més rellevants, es confirma la capacitat de l?enfocament per a generar dinàmiques de col·laboració entre iguals i la seua conveniència per a optimitzar l?aprenentatge de l?escriptura acadèmica, així com el coneixement pedagògic de l?avaluació.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
|
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element