NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Dirigir i liderar organitzacions escolars complexes i incertes en temps de pandèmia.

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Dirigir i liderar organitzacions escolars complexes i incertes en temps de pandèmia.

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Calatayud Salom, María Amparo
dc.date.accessioned 2021-10-04T08:00:28Z
dc.date.available 2021-10-04T08:00:28Z
dc.date.issued 2021 es_ES
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/80410
dc.description El document forma part dels materials docents programats mitjançant l'ajut del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València es_ES
dc.description.abstract No hi ha dubte que vivim en un món que està canviant a un ritme accelerat. Si el context va canviant, les organitzacions també han de canviar per a adequar-se a aquest nou escenari. Com assenyala Fullan (2020), el canvi ha canviat. Canvi que en aquests moments és més dinàmic i ens ofereix moltes més possibilitats, tant de fracassar com de tenir èxit. Ara bé, una qüestió evident és que la direcció i el lideratge han canviat de manera irreversible. A més, la crisi mundial causada per la pandèmia de la COVID-19 ha suposat un gran desafiament per a tots els sistemes educatius arreu del món. Aquesta pandèmia ha originat que el lideratge de la direcció escolar trontolle entre la supervivència i l’abisme en el qual molts dels directius i directives han hagut de bregar perquè l’organització i la gestió dels seus centres escolars funcionara correctament. És un fet constatat que la qualitat de l’educació depèn, entre altres factors rellevants, de les pràctiques directives i del lideratge que es duga a terme en les institucions educatives. Els directius i les directives cada vegada més es constitueixen com a agents promotors d’innovació i de canvi educatiu, tal com ha demostrat la pandèmia. Professionals que han hagut de navegar en la complexitat i la incertesa, conviure amb la pressió i amb la transformació cultural i digital. Si hem après alguna lliçó de tot això és que tant la direcció com el lideratge són l’essència del bon funcionament d’una organització. Per tant, aquest material docent vol ser un crit d’atenció per a repensar i perfilar els senyals d’identitat tant de la direcció com del lideratge que en aquests moments les organitzacions escolars demanen, com també albirar escenaris futurs. es_ES
dc.description.abstract There is no doubt that we live in a world that is changing at an accelerated pace. If the context is changing, organizations must also change to adapt to this new scenario. As Fullan (2020) points out, change has changed. Change that at the moment is more dynamic and offers us many more possibilities, both to fail and to succeed. Now, an obvious issue is that direction and leadership have changed irreversibly. In addition, the global crisis caused by the COVID-19 pandemic has posed a major challenge for all education systems around the world. This pandemic has caused the leadership of the school leadership to falter between survival and the abyss in which many of the principals have had to struggle for the organization and management of their schools to function properly. It is a fact that the quality of education depends, among other relevant factors, on the management practices and leadership that is carried out in educational institutions. Managers are increasingly becoming agents of innovation and educational change, as the pandemic has shown. Professionals who have had to navigate complexity and uncertainty, coexist with pressure and cultural and digital transformation. If we’ve learned a lesson from all of this, it’s that both leadership and leadership are the essence of how well an organization works. Therefore, this teaching material aims to be a wake-up call to rethink and outline the hallmarks of both leadership and leadership that school organizations are currently calling for, as well as to envision future scenarios. en_US
dc.language.iso ca es_ES
dc.subject liderar, dirigir, organitzacions educatives es_ES
dc.title Dirigir i liderar organitzacions escolars complexes i incertes en temps de pandèmia. es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es_ES
dc.interactivitytype expositive es_ES
dc.learningresourcetype NarrativeText es_ES
dc.interactivitylevel medium es_ES

Visualització       (838.2Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques