Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Villacañas de Castro, Luis Sebastián | |
dc.date.accessioned | 2021-11-03T10:40:28Z | |
dc.date.available | 2021-11-04T05:45:05Z | |
dc.date.issued | 2021 | es_ES |
dc.identifier.citation | Villacañas de Castro, Luis Sebastián. (2021). Dewey, hippie communes, and education. Education and Culture, 37(1), 94-120. Purdue University Press. | es_ES |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10550/80641 | |
dc.description.abstract | In this article I aim to establish a relevant connection between John Dewey’s educational philosophy and the hippie communes of the United States during the nineteen sixties and seventies. After an assessment of Dewey’s philosophy against the background of the countercultural sixties, I summarize and organize Dewey’s philosophical thought around the concepts of growth, experience, education, democracy, and occupations. I then look closely at seven memoirs describing life in five different hippie communes, and draw on them to present illustrations of the main tenets of Dewey’s educational philosophy and of its contemporary significance. | en_US |
dc.description.abstract | Este artículo establece una conexión relevante entre la filosofía de la educación de John Dewey y las comunas hippies de los Estados Unidos durante los años sesenta y setenta. Después de analizar la filosofía de Dewey en el contexto de la contracultura de los años sesenta, el artículo resume y organiza la filosofía de Dewey en torno a los conceptos de crecimiento, experiencia, educación, democracia y ocupaciones. A continuación, el artículo recurre a siete textos autobiográficos que describen la vida en cinco comunas hippies diferentes, y los utiliza para ilustrar los fundamentos de la filosofía educativa de Dewey y de su significado contemporáneo. | es_ES |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.subject | filosofía de la educación | es_ES |
dc.subject | John Dewey | es_ES |
dc.subject | estudios culturales | es_ES |
dc.subject | contracultura | es_ES |
dc.title | Dewey, hippie communes, and education | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PEDAGOGÍA | es_ES |
dc.identifier.idgrec | 148678 | es_ES |
dc.accrualmethod | - | es_ES |
dc.embargo.terms | 0 days | es_ES |
dc.relation.projectID | HAR2017-85230-R | es_ES |