NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Dewey, hippie communes, and education

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Dewey, hippie communes, and education

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Villacañas de Castro, Luis Sebastián
dc.date.accessioned 2021-11-03T10:40:28Z
dc.date.available 2021-11-04T05:45:05Z
dc.date.issued 2021 es_ES
dc.identifier.citation Villacañas de Castro, Luis Sebastián. (2021). Dewey, hippie communes, and education. Education and Culture, 37(1), 94-120. Purdue University Press. es_ES
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/80641
dc.description.abstract In this article I aim to establish a relevant connection between John Dewey’s educational philosophy and the hippie communes of the United States during the nineteen sixties and seventies. After an assessment of Dewey’s philosophy against the background of the countercultural sixties, I summarize and organize Dewey’s philosophical thought around the concepts of growth, experience, education, democracy, and occupations. I then look closely at seven memoirs describing life in five different hippie communes, and draw on them to present illustrations of the main tenets of Dewey’s educational philosophy and of its contemporary significance. en_US
dc.description.abstract Este artículo establece una conexión relevante entre la filosofía de la educación de John Dewey y las comunas hippies de los Estados Unidos durante los años sesenta y setenta. Después de analizar la filosofía de Dewey en el contexto de la contracultura de los años sesenta, el artículo resume y organiza la filosofía de Dewey en torno a los conceptos de crecimiento, experiencia, educación, democracia y ocupaciones. A continuación, el artículo recurre a siete textos autobiográficos que describen la vida en cinco comunas hippies diferentes, y los utiliza para ilustrar los fundamentos de la filosofía educativa de Dewey y de su significado contemporáneo. es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.subject filosofía de la educación es_ES
dc.subject John Dewey es_ES
dc.subject estudios culturales es_ES
dc.subject contracultura es_ES
dc.title Dewey, hippie communes, and education es_ES
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es_ES
dc.identifier.idgrec 148678 es_ES
dc.accrualmethod - es_ES
dc.embargo.terms 0 days es_ES
dc.relation.projectID HAR2017-85230-R es_ES

Visualització       (719.3Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques