NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Children’s literature and literary competence development: a didactic proposal using the picture book amazing grace in primary education

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Children’s literature and literary competence development: a didactic proposal using the picture book amazing grace in primary education

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Alabau Rivas, Esther
dc.date.accessioned 2022-09-20T07:19:04Z
dc.date.available 2022-09-21T04:45:07Z
dc.date.issued 2016 es_ES
dc.identifier.citation Alabau Rivas, E. (2016). Children’s Literature and Literary Competence Development: a Didactic Proposal Using the Picture Book Amazing Grace in Primary Education. Ítaca. Revista de Filologia 7, pp. 73-79. ISSN 2172-5500. es_ES
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/83868
dc.description.abstract This work pretends to highlight how we, as teachers, guide our students in making-meaning processes by using picture books because they are motivating and they help our students to achieve meaningful learning while enjoying the language, the content and literature in the English class. We introduce the picture book Amazing Grace, written by Mary Hoffman and illustrated by Caroline Binch, to our Primary School students in the English class. Moreover, we present ―in order to help our students improving their five literacy skills (reading, writing, listening, speaking and thinking) at the same time that they are developing their literary competence― the Reyes Torres’ Model for the development of Literary Competence (2014). This is a triangular model that gives support to the idea that the reader establishes a dialogue with the text. en_US
dc.description.abstract Este artículo pretende poner de manifiesto cómo nosotros, como profesores, guiamos a nuestros alumnos en los procesos de construcción de significado utilizando libros ilustrados porque son motivadores y ayudan a nuestros alumnos a lograr un aprendizaje significativo mientras disfrutan del lenguaje, los contenidos y la literatura en la clase de inglés. Presentamos el libro ilustrado Amazing Grace, escrito por Mary Hoffman e ilustrado por Caroline Binch, a nuestros alumnos de Primaria en la clase de inglés. Además, presentamos -con el fin de ayudar a nuestros alumnos a mejorar sus cinco destrezas de lectoescritura (leer, escribir, escuchar, hablar y pensar) al mismo tiempo que desarrollan su competencia literaria- el Modelo de Reyes Torres para el desarrollo de la Competencia Literaria (2014). Se trata de un modelo triangular que da soporte a la idea de que el lector establece un diálogo con el texto. es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.subject literary competence es_ES
dc.subject picturebook es_ES
dc.subject didactic proposal es_ES
dc.subject literature es_ES
dc.subject english es_ES
dc.title Children’s literature and literary competence development: a didactic proposal using the picture book amazing grace in primary education es_ES
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es_ES
dc.identifier.doi 10.14198/ITACA2016.7.07 es_ES
dc.accrualmethod - es_ES
dc.embargo.terms 0 days es_ES

Visualització       (314.7Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques