NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La subtitulación y el doblaje como recursos didácticos para aprender inglés como lengua extranjera utilizando el software Clipflair

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La subtitulación y el doblaje como recursos didácticos para aprender inglés como lengua extranjera utilizando el software Clipflair

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Soler Pardo, Betlem
dc.date.accessioned 2023-01-17T16:26:58Z
dc.date.available 2023-01-17T16:26:58Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Soler Pardo, Betlem 2020 La subtitulación y el doblaje como recursos didácticos para aprender inglés como lengua extranjera utilizando el software Clipflair Lenguaje y Textos 51 41 56
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/84996
dc.description.abstract The research validity of using clips as audiovisual material to teach a foreign language has been demonstrated by many scholars. At the same time, the combination of this material with two modalities of audiovisual translation (AVT ) - subtitling and dubbing- is worth exploring. The aim of this study is to present the effectiveness of subtitling and dubbing activities as tools for teaching English as a foreign language. In order to do so, a number of participants from the University of Valencia (Spain) whose level of English was B2/B2+ were engaged in a combination of subtitling and dubbing activities. I devised a series of tasks based on a two-minute subtitled video-clip, designed to increase students' vocabulary acquisition, and improve their pronunciation, intonation and oral and reading comprehension by combining the use of these two modalities of Audiovisual Translation using the software Clipflair. The results of the study confirm that subtitling and dubbing can be considered as useful educational tools for improving FL learning .
dc.language.iso eng
dc.relation.ispartof Lenguaje y Textos, 2020, num. 51, p. 41-56
dc.subject Llenguatge i llengües Filosofia
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.subject Ensenyament audiovisual
dc.title La subtitulación y el doblaje como recursos didácticos para aprender inglés como lengua extranjera utilizando el software Clipflair
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2023-01-17T16:26:59Z
dc.identifier.doi 10.4995/lyt.2020.12690
dc.identifier.idgrec 139973
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (3.352Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques