|
Due to the change from childhood to adolescence, biochemical changes arise, which alter the teaching-learning process with levels of neglect in the Secondary stage. Music teachers concerned about the personal, academic and emotional development of students must propose inclusive and innovative resources in the school curriculum from the perspective of neuroscience.
The objective of this study is to analyze the importance of the musical experience in the Secondary stage and how students perceive it from the social cohesion model, where the construct of Musical Competence is confirmed, which is framed within the Secs Evalnecs project: design of a needs assessment model. In this macro-project, different constructs are investigated, among them, that of musical competence, integrated within the dimension of Sustainability throughout life. This construct has been designed and validated, and includes five dimensions with their different items, generating depth in the studyDebido al paso de la niñez a la adolescencia surgen cambios bioquímicos que alteran el proceso de enseñanza-aprendizaje con niveles de abandono en la etapa Secundaria. Los profesores de música preocupados por el desarrollo personal, académico y emocional de los alumnos deben proponer recursos inclusivos e innovadores en el currículo escolar desde la perspectiva de las neurociencias.
El objetivo de este estudio es analizar la importancia de la experiencia musical en la etapa de Secundaria y cómo la percibe el alumnado desde el modelo de cohesión social, donde se confirma el constructo de Competencia Musical, que se enmarca dentro del proyecto Secs Evalnecs: diseño de un modelo de evaluación de necesidades. En este macroproyecto se investigan diferentes constructos, entre ellos, el de competencia musical, integrado dentro de la dimensión de Sostenibilidad a lo largo de la vida. Este constructo ha sido diseñado y validado, e incluye cinco dimensiones con sus diferentes ítems, generando profundidad en el estudio
|