NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Inclusive Education from Musical Competence and its Application Neuropsychological for Social Cohesion in Secondary School

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Inclusive Education from Musical Competence and its Application Neuropsychological for Social Cohesion in Secondary School

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author de Dios Tronch, Amparo
dc.contributor.author Bermell Corral, Mª Ángeles
dc.date.accessioned 2023-04-28T06:57:18Z
dc.date.available 2023-04-29T04:45:06Z
dc.date.issued 2022 es_ES
dc.identifier.citation De Dios Tronch Amparo* and Bermell Corral MºÁngeles. Inclusive Education from Musical Competence and its Application Neuropsychological for Social Cohesion in Secondary School. Ortho Res Online J. 10(1). OPROJ. 000728. 2022. es_ES
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/86236
dc.description.abstract Due to the change from childhood to adolescence, biochemical changes arise, which alter the teaching-learning process with levels of neglect in the Secondary stage. Music teachers concerned about the personal, academic and emotional development of students must propose inclusive and innovative resources in the school curriculum from the perspective of neuroscience. The objective of this study is to analyze the importance of the musical experience in the Secondary stage and how students perceive it from the social cohesion model, where the construct of Musical Competence is confirmed, which is framed within the Secs Evalnecs project: design of a needs assessment model. In this macro-project, different constructs are investigated, among them, that of musical competence, integrated within the dimension of Sustainability throughout life. This construct has been designed and validated, and includes five dimensions with their different items, generating depth in the study en_US
dc.description.abstract Debido al paso de la niñez a la adolescencia surgen cambios bioquímicos que alteran el proceso de enseñanza-aprendizaje con niveles de abandono en la etapa Secundaria. Los profesores de música preocupados por el desarrollo personal, académico y emocional de los alumnos deben proponer recursos inclusivos e innovadores en el currículo escolar desde la perspectiva de las neurociencias. El objetivo de este estudio es analizar la importancia de la experiencia musical en la etapa de Secundaria y cómo la percibe el alumnado desde el modelo de cohesión social, donde se confirma el constructo de Competencia Musical, que se enmarca dentro del proyecto Secs Evalnecs: diseño de un modelo de evaluación de necesidades. En este macroproyecto se investigan diferentes constructos, entre ellos, el de competencia musical, integrado dentro de la dimensión de Sostenibilidad a lo largo de la vida. Este constructo ha sido diseñado y validado, e incluye cinco dimensiones con sus diferentes ítems, generando profundidad en el estudio es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.publisher Crimson Publishers es_ES
dc.subject neuropsychology es_ES
dc.subject music es_ES
dc.subject innovation es_ES
dc.subject conflict and cohesion es_ES
dc.title Inclusive Education from Musical Competence and its Application Neuropsychological for Social Cohesion in Secondary School es_ES
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS MÉDICAS es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es_ES
dc.identifier.doi 10.31031/OPROJ.2022.10.000728 es_ES
dc.accrualmethod - es_ES
dc.embargo.terms 0 days es_ES
dc.type.hasVersion AO es_ES
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (512.8Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques