NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Neuropsychology as a Magnifying Glass of Music Education for Health-Education Research

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Neuropsychology as a Magnifying Glass of Music Education for Health-Education Research

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author de Dios Tronch, Amparo
dc.contributor.author Bermell Corral, Mª Ángeles
dc.date.accessioned 2023-04-28T08:27:40Z
dc.date.available 2023-04-29T04:45:06Z
dc.date.issued 2022 es_ES
dc.identifier.citation Bermell Corral MºÁngeles, de Dios Tronch Amparo. Neuropsychology as a Magnifying Glass of Music Education for Health-Education Research. Ortho Res Online J. 9(4). OPROJ. 000720. 2022. es_ES
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/86237
dc.description.abstract Although the advancement of music education has followed an evolutionary line at school, music continues with an unstable schedule that does not occur in other European countries. The relevance that the musical experience has in the development of education and that the scientific literature does not cease to expose, demonstrates the influence that emerges in the neurophysiological changes of the human being. This process of stimulation or training requires an adequate schedule where the specialist teacher allows him to innovate and integrate to design cooperative groups. In this sense, Music in Secondary acquires a greater relevance for adolescence. Thanks to neuropsychology together with musical strategies, the change in the musical teaching-learning process can be globalized with other areas of knowledge, allowing the inclusion of the classroom to be improved and, as a consequence, to replace social exclusion. en_US
dc.description.abstract Aunque el avance de la educación musical ha seguido una línea evolutiva en la escuela, la música continúa con un horario inestable que no se da en otros países europeos. La relevancia que tiene la experiencia musical en el desarrollo de la educación y que la literatura científica no deja de exponer, demuestra la influencia que emerge en los cambios neurofisiológicos del ser humano. Este proceso de estimulación o formación requiere de un horario adecuado donde el docente especialista le permita innovar e integrarse para diseñar grupos cooperativos. En este sentido, la música en Secundaria adquiere una mayor relevancia para la adolescencia. Gracias a la neuropsicología junto con las estrategias musicales, se puede globalizar el cambio en el proceso de enseñanza-aprendizaje musical con otras áreas del conocimiento, permitiendo mejorar la inclusión del aula y, en consecuencia, sustituir la exclusión social. es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.publisher Crimson Publishers es_ES
dc.subject neuropsychology es_ES
dc.subject stimulation es_ES
dc.subject musical strategies and training es_ES
dc.title Neuropsychology as a Magnifying Glass of Music Education for Health-Education Research es_ES
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS MÉDICAS es_ES
dc.identifier.doi 10.31031/OPROJ.2022.09.000720 es_ES
dc.accrualmethod - es_ES
dc.embargo.terms 0 days es_ES
dc.type.hasVersion VoR es_ES
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (228.9Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques