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The aim of this paper is to analyse Laetitia Dosch's play Hate, first performed in Lausanne in 2018, in light of recent theories on female nudity, interspecies sexuality and non-human animal subjectivity. Featuring a completely naked woman and a white stallion, the show revolves around the possibility of interspecies communication and the need to re-evaluate the meaning of humankind and animality through theatrical performance. I begin by drawing on Derrida's writings on the subject of shame and nakedness as a means to explore interspecies identification. I then turn to recent ecofeminist theories in order to discuss Dosch's performative criticism of industrial exploitation of non-androcentric ‘others’, as well as the implications behind her dramatization of interspecies sexual intercourse. Finally, I examine how her ‘ventriloquist’ techniques to provide the horse with a voice invite considerations regarding Levinas's concept of ‘the face’ and how that affects animal subjecthood and subjectivity.El objetivo de este artículo es analizar la obra Hate de Laetitia Dosch, estrenada en Lausana en 2018, a la luz de teorías recientes sobre la desnudez femenina, la sexualidad entre especies y la subjetividad animal no humana. Con una mujer completamente desnuda y un semental blanco, el espectáculo gira en torno a la posibilidad de comunicación entre especies y la necesidad de reevaluar el significado de la humanidad y la animalidad a través de la representación teatral. Comienzo recurriendo a los escritos de Derrida sobre el tema de la vergüenza y la desnudez como un medio para explorar la identificación entre especies. Luego me dirijo a las teorías ecofeministas recientes para discutir la crítica performativa de Dosch a la explotación industrial de los "otros" no androcéntricos, así como las implicaciones detrás de su dramatización de las relaciones sexuales entre especies. Finalmente, examino cómo sus técnicas de 'ventrílocuo' para dotar al caballo de una voz invitan a considerar el concepto de 'la cara' de Levinas y cómo eso afecta la subjetividad y la subjetividad animal.
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