NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Female Nudity, Interspecies Sexuality and ‘Horseness’ in Laetitia Dosch's Hate (2018)

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Female Nudity, Interspecies Sexuality and ‘Horseness’ in Laetitia Dosch's Hate (2018)

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dc.contributor.author Ramos Gay, Ignacio
dc.date.accessioned 2023-06-08T09:05:38Z
dc.date.available 2023-06-09T04:45:06Z
dc.date.issued 2022 es_ES
dc.identifier.citation Ramos-Gay, Ignacio (2022). Female Nudity, Interspecies Sexuality and ‘Horseness’ in Laetitia Dosch's Hate (2018). Theatre Research International, 47(2), 160-181. es_ES
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/87807
dc.description.abstract The aim of this paper is to analyse Laetitia Dosch's play Hate, first performed in Lausanne in 2018, in light of recent theories on female nudity, interspecies sexuality and non-human animal subjectivity. Featuring a completely naked woman and a white stallion, the show revolves around the possibility of interspecies communication and the need to re-evaluate the meaning of humankind and animality through theatrical performance. I begin by drawing on Derrida's writings on the subject of shame and nakedness as a means to explore interspecies identification. I then turn to recent ecofeminist theories in order to discuss Dosch's performative criticism of industrial exploitation of non-androcentric ‘others’, as well as the implications behind her dramatization of interspecies sexual intercourse. Finally, I examine how her ‘ventriloquist’ techniques to provide the horse with a voice invite considerations regarding Levinas's concept of ‘the face’ and how that affects animal subjecthood and subjectivity. en_US
dc.description.abstract El objetivo de este artículo es analizar la obra Hate de Laetitia Dosch, estrenada en Lausana en 2018, a la luz de teorías recientes sobre la desnudez femenina, la sexualidad entre especies y la subjetividad animal no humana. Con una mujer completamente desnuda y un semental blanco, el espectáculo gira en torno a la posibilidad de comunicación entre especies y la necesidad de reevaluar el significado de la humanidad y la animalidad a través de la representación teatral. Comienzo recurriendo a los escritos de Derrida sobre el tema de la vergüenza y la desnudez como un medio para explorar la identificación entre especies. Luego me dirijo a las teorías ecofeministas recientes para discutir la crítica performativa de Dosch a la explotación industrial de los "otros" no androcéntricos, así como las implicaciones detrás de su dramatización de las relaciones sexuales entre especies. Finalmente, examino cómo sus técnicas de 'ventrílocuo' para dotar al caballo de una voz invitan a considerar el concepto de 'la cara' de Levinas y cómo eso afecta la subjetividad y la subjetividad animal. es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.publisher Cambridge University Press es_ES
dc.subject teatro contemporáneo es_ES
dc.subject desnudez es_ES
dc.subject animalidad es_ES
dc.subject hate de laetitia dosch es_ES
dc.title Female Nudity, Interspecies Sexuality and ‘Horseness’ in Laetitia Dosch's Hate (2018) es_ES
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS es_ES
dc.identifier.doi 10.1017/S0307883322000062 es_ES
dc.accrualmethod HU es_ES
dc.embargo.terms 0 days es_ES
dc.type.hasVersion VoR es_ES
dc.rights.accessRights open access es_ES

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