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Objective. To examine the influence of integrated marketing communication for sustainability on value co-creation and hotel brand equity in light of the mediating role it may play. In addition, it was observed how guests’ ecological knowledge can intensify, or not, such effects. Methodology. The empirical study was conducted among 303 guests of hotels located in Ukraine, in 2018. Results. The results reveal that integrated marketing communication has a significant influence on value co-creation and hotel brand equity, confirming the partial mediating role of co-creation in such relationship. Conclusions. It is evidenced that guests’ ecological knowledge moderates the relationship between integrated marketing communication and hotel brand equity, showing that guests with low level of ecological knowledge are more sensitive to the message about sustainability; intensifying, in this case, the effect of integrated marketing communication on brand equity.Objetivo. Examinar la influencia de la comunicación integrada de marketing para la sostenibilidad en la cocreación de valor y en el valor de marca de hotel a la luz del papel mediador que esta pudiera desempeñar. Además se observó cómo el conocimiento ecológico del huésped puede actuar intensificando o no dichos efectos. Metodología. El estudio empírico se realizó entre 303 huéspedes de hoteles ubicados en Ucrania, en 2018.Resultados. Los resultados revelan que la comunicación integrada de marketing tiene una influencia significativa en la cocreación de valor y en valor de marca de hotel, afirmándose el rol mediador parcial de la cocreación en dicha relación. Conclusiones. Se evidencia que el conocimiento ecológico del huésped modera la relación entre la comunicación integrada de marketing y el valor de marca de hotel, mostrando que los huéspedes con bajo nivel de conocimiento ecológico son más sensibles al mensaje sobre la sostenibilidad; intensificándose, en este caso, el efecto de la comunicación integrada de marketing sobre el valor de marca
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