La creativitat: Bases teòriques i proposta d'un programa d'intervenció pedagògica a través de l'art en primària.
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(8.968Mb)
|
|
|
|
|
|
Estruch Ribera, Susana
Garfella Esteban, Pedro (dir.)
Universitat de València - TEORIA DE L'EDUCACIÓ
|
|
Aquest document és un/a tesi, creat/da en: 2005
|
|
RESUM
Si pretenem que la nostra societat no siga una societat de masses sinó una societat d'individus, nosaltres els professionals de l'educació hem de treballar per potenciar la creativitat en els nostres alumnes i una forma d'aconseguir-ho dins del currículum és a través de l'àrea d'educació artística.
En aquest treball trobarà una extensa revisió teòrica sobre la creativitat i sobre els models i programes per al seu desenvolupament, a més d'un programa innovador d'educació artística, avalat pels resultats de la investigació que hem dut a terme per a demostrar que podem fer emergir la creativitat latent en els nostres alumnes i potenciar-la al màxim des del nostre programa. Per a això hem treballat sobre els indicadors de la creativitat que Saturnino de la Torre comenta en el TAEC.
El nostre programa es basa en una metodologia cognitivista i constructivista que pretén un aprenentatge vivencial i significatiu per als alumnes i dóna la possibilitat d'una renovació pedagògica per al professorat al treballar des de la investigació en acció en l'aula, a més de proposar un mètode de treball per projectes en què es treballa des de les distintes àrees i amb agrupacions flexibles.
El resultat ha sigut un treball molt gràfic on els principals protagonistes han sigut els alumnes i on la collaboració del grup de treball Xucurruc, amb 10 anys de seminari dins de l'Escola d'Estiu Marina Safor, a aportat el seu segell distintiu de professionalitat educativa.
__________________________________________________________________________________________________If we pretend our society not to be a society of mass but a society of individual persons, the professors of Education should work for increasing the creative in our pupils and a way of achieve it within of the curricula is through the area of Art.
In this text you will find an extense theorical revision about the creative and about the models and programmes for its development, even more of a new programme of Art trust it by the results of the research that we did to demonstrate that we can make emerge the creative from our pupils mind and increase it to the top with our programme. To do all this explained we have been working with markers of creative that Saturnino de la Torre talks about in TAEC.
Our programme is based in a cognitiviste and constructive methodology that pretend a vividly and a significative learning for the pupils and give the possibility of a pedagogical revolution for the teachers because they work taking into account action in the classroom, moreover of proposing a work method based on projects in which we work the different areas with flexible working teams.
The result has been a very practical and positive work where the main characters have been the pupils and where the collaboration of the working team Xucurruc with more than ten years of experience working in LEscola dEstiu Marina Safor has been very satisfactory in both personal and professional level.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element