NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La participación del alumnado de magisterio en la construcción de un entorno virtual de aprendizaje. Análisis a partir del grupo de discusión

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La participación del alumnado de magisterio en la construcción de un entorno virtual de aprendizaje. Análisis a partir del grupo de discusión

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Payà Rico, Andrés
dc.contributor.author Sahuquillo Mateo, Piedad María
dc.date.accessioned 2014-04-17T08:07:12Z
dc.date.available 2014-04-17T08:07:12Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation PAYÀ RICO, ANDRÉS SAHUQUILLO MATEO, PIEDAD MARÍA 2013 La participación del alumnado de magisterio en la construcción de un entorno virtual de aprendizaje. Análisis a partir del grupo de discusión Docencia e investigación 22 115 126
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/34748
dc.description.abstract The present work arises from the conviction on the essential need to inform to what extent the students involvement in the construction of a Learning Management System (LMS), can help to improve its functioning and the learning of the students. Specifically, it deeps on such learning process of the students on Primary Education Teaching in the University of Valencia, who are actively participating on the LMS for the ¿History of the School¿ course. In order to do so, on a methodological level, we have develop the discussion group. This qualitative technic permits to obtain qualitative material around their perceptions, interests, motivations, and attitudes related to LMS, as well as its possibilities of use and its implications for the learning process. Thenceforth, we have founded interesting conclusions concerning the LMS which are, among other possibilities, allowing us to stablish criteria to improve and develop new categories for the final LMS design, and its implementation in the university context. The whole intervention aim is to optimize the learning process of our students, and their development of competences as future teachers.
dc.relation.ispartof Docencia e investigación, 2013, num. 22, p. 115-126
dc.subject Aprenentatge
dc.title La participación del alumnado de magisterio en la construcción de un entorno virtual de aprendizaje. Análisis a partir del grupo de discusión
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2014-04-17T08:07:12Z
dc.identifier.idgrec 095463
dc.rights.accessRights open access es_ES
dc.identifier.url http://educacion.to.uclm.es/pdf/revistaDI/7_22_2012.pdf

Visualització       (786.1Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques