NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años)

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años)

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (1.007Mb)

   
    
Rodríguez Gonzalo, Carmen; Iglesias Solano, Angustias
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2009

The concept of digital literacy, as a set of abilities to use Information and Communication Technologies, has gained nowadays a dimension which goes beyond instrumentality<br>ability to use different technological resources<br> and could be defined as the acquisition of competences related to the search, analysis, selection and communication of data and information which allow students to transform information into knowledge. Having this in mind and within the didactic tradition of language projects, we have carried out an experience involving students of 4th year of ESO (Compulsory Secondary School) during the school year 2006-2007. It has basically consisted in the elaboration of language and literature contents which the students have used as a means to become writers and editors of an anthology of poems of Generation of"27 and of a blog or learning diary.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques