NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años)

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años)

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Rodríguez Gonzalo, Carmen
dc.contributor.author Iglesias Solano, Angustias
dc.date.accessioned 2015-07-16T18:17:21Z
dc.date.available 2015-07-16T18:17:21Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Rodríguez Gonzalo, Carmen Iglesias Solano, Angustias 2009 La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años) Estudos Linguísticos / Linguistic Studies 3 Julho 2009 241 256
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/45746
dc.description.abstract The concept of digital literacy, as a set of abilities to use Information and Communication Technologies, has gained nowadays a dimension which goes beyond instrumentality<br>ability to use different technological resources<br> and could be defined as the acquisition of competences related to the search, analysis, selection and communication of data and information which allow students to transform information into knowledge. Having this in mind and within the didactic tradition of language projects, we have carried out an experience involving students of 4th year of ESO (Compulsory Secondary School) during the school year 2006-2007. It has basically consisted in the elaboration of language and literature contents which the students have used as a means to become writers and editors of an anthology of poems of Generation of"27 and of a blog or learning diary.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Estudos Linguísticos / Linguistic Studies, 2009, num. 3 Julho 2009, p. 241-256
dc.subject Escriptura Ensenyament
dc.subject Educació secundària obligatòria
dc.subject Llenguatge i llengües Ensenyament
dc.title La alfabetización digital y los géneros discursivos. Un proyecto de escritura digital con alumnos de cuarto de secundaria obligatoria (15-16 años)
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2015-07-16T18:17:21Z
dc.identifier.idgrec 059511
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (1.007Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques