NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Tecnologías Educativas 2.0. La Didáctica de los contenidos digitales, coordinado por los profesores José Peirats y Ángel San Martín en la Revista Educatio Siglo XXI, Vol. 30 nº 1 (2012), pp. 334-335 [Ressenya]

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Tecnologías Educativas 2.0. La Didáctica de los contenidos digitales, coordinado por los profesores José Peirats y Ángel San Martín en la Revista Educatio Siglo XXI, Vol. 30 nº 1 (2012), pp. 334-335 [Ressenya]

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Gallardo Fernández, Isabel María
dc.date.accessioned 2015-07-31T09:30:34Z
dc.date.available 2015-07-31T09:30:34Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Gallardo Fernández, Isabel María 2012 RESEÑA del libro Tecnologías Educativas 2.0. La Didáctica de los contenidos digitales, coordinado por los profesores José Peirats y Ángel San Martín en la Revista Educatio Siglo XXI, Vol. 30 nº 1 (2012), pp. 334-335 Educatio siglo XXI 1 30 334 335
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/45897
dc.description.abstract The aim of this paper is to explore the relationship between the practices used by teachers to teach to read and write at the beginning of schooling, and the learning opportunities. A qualitative analysis of a number of tasks carried out by teachers using three types of different practices -instructional, multidimensional and situational- is performed. The results show that these practices differ as to: the type of task carried out; the classroom dynamics developed to do so; literacy contents worked in class; and the materials used. They also show that in two of the three classrooms studied certain characteristics of teacher practices that various authors have associated with a higher level of teaching effectiveness as well as with enhancing learning opportunities were more frequently observed.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Educatio siglo XXI, 2012, vol. 1, num. 30, p. 334-335
dc.subject Ciències de l'educació
dc.title Tecnologías Educativas 2.0. La Didáctica de los contenidos digitales, coordinado por los profesores José Peirats y Ángel San Martín en la Revista Educatio Siglo XXI, Vol. 30 nº 1 (2012), pp. 334-335 [Ressenya]
dc.type review es_ES
dc.date.updated 2015-07-31T09:30:34Z
dc.identifier.idgrec 106879
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (99.70Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques