|
We use children's literature, stories, couplets, riddles, songs, etc., to connect to the infant universe, .... So the experiences of the classroom, outputs, work projects carried out, etc., are leaving mark on our itinerary and learning are important situations that favor the creation of rich cultural environments in which children develop, enjoy, they feel and live.
Promote the reading habit in Kindergarten opens a wide range of activities that go beyond the already established, beautiful and classic "story time" and requires prior training and systematization by teachers.
We define the Reading Promotion as the set of resources and strategies to facilitate the approach of children's books to imagination and Oral Literature in a playful and pleasant way. Encourage reading means and means taking into account aspects such as students, family or family, books and the rich oral tradition of folk tales, the school and the teacher as facilitator.Nos servimos de la Literatura Infantil, los cuentos, pareados, adivinanzas, canciones, etc., para conectar con el universo infantil,.... Así las vivencias del aula, las salidas, los proyectos de trabajo realizados, etc., van dejando huella en nuestro itinerario y son situaciones de aprendizaje importantes que favorecen la creación de ambientes culturales ricos, en los que los niños y niñas se desarrollan, disfrutan, sienten y viven.
Fomentar el hábito lector en la escuela Infantil abre un amplio abanico de actividades que van más allá de la ya instituida, hermosa y clásica "hora del cuento", y requiere de una previa formación y sistematización por parte del Profesorado.
Definimos la Animación a la Lectura como el conjunto de recursos y estrategias que facilitan el acercamiento de los niños y niñas a los libros de imaginación y a la Literatura Oral de un modo lúdico y placentero.
Animar a leer supone e implica tener en cuenta aspectos tales como: el alumnado, la familia o ámbito familiar, los libros y la rica tradición oral de los cuentos populares, la institución escolar y el profesorado como dinamizador.
|