|
Children from early childhood are immersed in a context full of advertising messages. We intend to work in fostering kindergarten children who are critical of the hype that pervades them.
In all this work we have tried to give a functional use of reading and writing work for work projects. The starting point of the Project are the stories and knowledge of the Group.
The material used in class is not expressly written material prepared with didactic intention but close to the environment the children live. It is based on the interests of students to advance in the process of appropriation of reading and writing. We look at advertisements, catalogs anagrams, TV channel logos, bags, wrappers, containers, etc. and we discussed the texts, the shapes of letters, numbers, drawings our attention, etc.
During development of the project we have been responding to questions, doubts and questions we ask when deciding the issue to investigate.Los niños desde la más tierna infancia están inmersos en un contexto lleno de mensajes publicitarios. Pretendemos trabajar en Educación Infantil fomentando el que los niños y niñas sean críticos ante el bombardeo publicitario que les invade.
En todo este trabajo hemos pretendido dar un uso funcional a la lectura y la escritura trabajando por Proyectos de Trabajo. El punto de partida de los Proyectos son las historias y el saber del Grupo.
El material que se utiliza en clase, es un material escrito no elaborado expresamente con intención didáctica pero si cercano al ambiente que viven los niños. Se trata de partiendo de los intereses del alumnado ir avanzando en el proceso de apropiación de la lectura y la escritura. Miramos anuncios, anagramas de catálogos, logotipos de canales de TV, bolsas, envoltorios, envases, etc. y dialogamos sobre los textos, las formas de las letras, los números, los dibujos que nos llaman la atención, etc.
Durante el desarrollo del Proyecto hemos ido dando respuesta a las preguntas, dudas y cuestiones que nos planteamos al decidir el tema a investigar.
|