NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Estudio de caso múltiple con historias de vida en el grado de educación infantil: aprendizaje-servicio en la didáctica de la educación física.

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Estudio de caso múltiple con historias de vida en el grado de educación infantil: aprendizaje-servicio en la didáctica de la educación física.

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Capella Peris, Carlos
dc.contributor.author Gil Gómez, Jesús
dc.contributor.author Martí Puig, Manuel
dc.contributor.author Chiva Bartoll, Óscar
dc.date.accessioned 2016-05-24T17:44:17Z
dc.date.available 2016-05-24T17:44:17Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Capella Peris, Carlos Gil Gómez, Jesús Martí Puig, Manuel Chiva Bartoll, Óscar 2015 Estudio de caso múltiple con historias de vida en el grado de educación infantil: aprendizaje-servicio en la didáctica de la educación física. Profesorado. Revista de curriculum y formación del profesorado. 19 1 334 348
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/53704
dc.description.abstract This paper presents a study about the implementation of Service-Learning (SL) in the area of Physical Education in pre-service teachers. Specifically, we used Life Histories as a tool for qualitative research in order to know the basic profile of students, and to deepen their development of social skills and ethical and civic values. Furthermore, the paper shows the appropriateness of Life Histories as a tool to assess the influence of SL in students, as long as the results provide and deepen on certain personality traits, family and professional context, and learning and development staff. The conclusions obtained indicate that SL develops social skills and values in the participating pupils. Thus, the results also show the suitability of Life Histories as a research tool in this field.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Profesorado. Revista de curriculum y formación del profesorado. , 2015, vol. 19, num. 1, p. 334-348
dc.subject Educació física
dc.subject Educació Investigació
dc.subject Educació en valors
dc.title Estudio de caso múltiple con historias de vida en el grado de educación infantil: aprendizaje-servicio en la didáctica de la educación física.
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2016-05-24T17:44:17Z
dc.identifier.idgrec 111856
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (521.5Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques