NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Estudios sobre Comprensión y Control de la comprensión en Resolución de Problemas académicos

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Estudios sobre Comprensión y Control de la comprensión en Resolución de Problemas académicos

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (449.9Kb)

   
    
Gómez Ferragud, Carlos B.; Sanjosé López, Vicente; Solaz Portolés, Joan Josep
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2016

This paper aims at summarizing in a cohesive way some research developed and focused on understanding word problems. Four empirical studies are described: The first study was devoted to the analysis of the initial steps in the transfer process, codifying and mapping . The second study added the relationship between the adequate construction of analogies and success in problem solving. The following study tried to go deep in cognitive difficulties appearing in solving-by-analogy processes. Finally, we explored students' monitoring when they try to understand solved problems provided by teachers.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques