NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Aprender Ciencia con textos: Bases teóricas y directrices

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Aprender Ciencia con textos: Bases teóricas y directrices

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Solaz Portolés, Joan Josep
dc.date.accessioned 2017-02-07T15:14:44Z
dc.date.available 2017-02-07T15:14:44Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Solaz Portolés, Joan Josep 2009 Aprender Ciencia con textos: Bases teóricas y directrices Latin-American Journal of Physics Education 3 2 376 379
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/57083
dc.description.abstract In this work we analyse the cognitive processes and the variables that take part in texts comprehension. We present the textual characteristics that, in physical sciences, favour the elaboration of the mental representation called situation model, for his important role in comprehension. Finally, we emphasize the aspects of the activities (questions, problem solving, practical work) that improve learning from texts of physical sciences.
dc.language.iso spa
dc.relation.ispartof Latin-American Journal of Physics Education, 2009, vol. 3, num. 2, p. 376-379
dc.subject Ciència Ensenyament
dc.subject Aprenentatge
dc.title Aprender Ciencia con textos: Bases teóricas y directrices
dc.type journal article es_ES
dc.date.updated 2017-02-07T15:14:45Z
dc.identifier.idgrec 115839
dc.rights.accessRights open access es_ES

Visualització       (88.78Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques