Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Rodriguez, Lucas Marcelo | en |
dc.contributor.author | Moreno, José Eduardo | en |
dc.date.accessioned | 2017-03-14T11:37:26Z | |
dc.date.available | 2017-03-14T11:37:26Z | |
dc.date.issued | 2016 | es |
dc.identifier.citation | Rodriguez, Lucas Marcelo ; Moreno, José Eduardo. Percepció de la relació fill-pares i vincles d'amistat parental, en infants i preadolescents. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2016, Vol. 17, no. 2: 151-164 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/57693 | |
dc.description.abstract | La família és el primer i més important agent socialitzador en la infància a causa que durant aquest període els infants aprenen habilitats socials, actituds i altres capacitats necessàries per a adaptar-se al context en el qual viuen. El propòsit d'aquest treball és establir la relació entre els estils de criança dels fills i les relacions d'amistat entre iguals en la infància i la preadolescència. Aquest estudi va comprendre 841 estudiants de 8 a 13 anys. Els instruments utilitzats van ser: la versió argentina (Minzi, Sacchi i Moreno) del Children Report of Parental Behavior (CRPBI), de Schaeffer, i la també versió argentina (Moreno) de la Friendship Quality Scale, de Bukowksi. Els resultats van indicar que els pares que actuen amb fermesa, però amb amor i acceptació 'afecte' en compte de poder o control estricte i patològic, faciliten els vincles d'amistat dels fills amb els companys. Es van analitzar les variables dels pares per a la mare i el pare separat. En la infantesa s'observa una acceptació paterna i materna més baixa i un major control patològic que en la preadolescència. Els xics presentaren una mitjana menor d'acceptació paterna i materna que no les xiques. | es |
dc.subject | estils parentals, amistat, iguals, infantesa, preadolescència, Artículo | es |
dc.title | Percepció de la relació fill-pares i vincles d'amistat parental, en infants i preadolescents | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PSICOLOGÍA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |