NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Aprenentatge ètico-moral en la primera infantesa. Una experiència a Costa Rica

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Aprenentatge ètico-moral en la primera infantesa. Una experiència a Costa Rica

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Zeledón Ruiz, María del Pilar en
dc.date.accessioned 2017-03-14T11:47:48Z
dc.date.available 2017-03-14T11:47:48Z
dc.date.issued 2016 es
dc.identifier.citation Zeledón Ruiz, María del Pilar. Aprenentatge ètico-moral en la primera infantesa. Una experiència a Costa Rica. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2016, Vol. 17, no. 2: 165-178 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/57695
dc.description.abstract El present treball mostra els resultats més rellevants d'una experiència investigadora, que es dugué a Costa Rica a l'entorn de la contextualització del model d'aprenentatge ètico-moral, dintre la cultura escolar i familiar. Des d'un paradigma socio-crític, el nostre estudi respon a una investigació-acció tècnica, en la que participaren directors, docents, pares i mares de família, així como infants de 5-6 anys d'edat, procedents de tres institucions educatives de la Regió Occidental d'aquest país. Mitjançant seminaris, converses, entrevistes semiestructurades, gravacions d'àudio i fotografies es recolliren evidències a l'entorn d'una sèrie d'incidents crítics, derivats de les dimensions i àmbits morals del model. El treball permeté reafirmar la necessitat d'obrir espais i articular esforços entre les llars i el Jardí d'Infants, per tal de compartir sabers i experiències al voltant de la formació ètico-moral dels menuts, considerant la construcció del jo-l'altre, la convivencialitat i la reflexió socio-moral. La investigació ens permeté el reconeixement de les potencialitats dels participants per a innovar, de tal manera que facilità el disseny, adaptació i implementació d'estratègies significatives i pertinents, que varen portar cap a la construcció d'aprenentatges ètics, essencials en el ple desenvolupament de la persona. es
dc.subject aprenentatge ètico-moral, educació inicial, cultura escolar, cultura familiar, Costa Rica, Artículo es
dc.title Aprenentatge ètico-moral en la primera infantesa. Una experiència a Costa Rica es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PSICOLOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (736.3Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques