|
El joc és un espai fonamental per al desenvolupament infantil que permet,
als infants, explorar l'entorn i a sí mateixos de manera cada vegada més
complexa, construir el coneixement, vincular-se i cooperar amb els altres i
adaptar-se al món de forma flexible. A l'escola, el joc impulsa la construcció
d'aprenentatges significatius i atorga major motivació per a aprendre. Malgrat
això, el joc està desapareixent dels processos educatius. Atès, doncs, que
les creences docents tenen implicacions directes en el que ocorre a les aules,
aquesta investigació té com a objectiu explorar les creences, envers el joc,
per part dels docents de tres comunitats Shipibo-Konibo de la regió Ucayali,
en l'Amazònia del Perú.
Els resultats mostren que aquells docents reconeixen la importància del
joc per al desenvolupament infantil, però no el seus guanys per a l'educació,
ni la manera específica com els diferents jocs contribueixen al seu desenvolupament.
A més, es descriuen creences estereotipades a l'entorn de la construcció
de rols de génere a través del joc.
|