Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Frech, Hans | en |
dc.contributor.author | Frisancho, Susana | en |
dc.date.accessioned | 2017-03-14T11:56:48Z | |
dc.date.available | 2017-03-14T11:56:48Z | |
dc.date.issued | 2016 | es |
dc.identifier.citation | Frech, Hans ; Frisancho, Susana. Creences de docents shipibo-konibo, envers el joc infantil i el seu paper a l'escola. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2016, Vol. 17, no. 2: 179-200 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/57696 | |
dc.description.abstract | El joc és un espai fonamental per al desenvolupament infantil que permet, als infants, explorar l'entorn i a sí mateixos de manera cada vegada més complexa, construir el coneixement, vincular-se i cooperar amb els altres i adaptar-se al món de forma flexible. A l'escola, el joc impulsa la construcció d'aprenentatges significatius i atorga major motivació per a aprendre. Malgrat això, el joc està desapareixent dels processos educatius. Atès, doncs, que les creences docents tenen implicacions directes en el que ocorre a les aules, aquesta investigació té com a objectiu explorar les creences, envers el joc, per part dels docents de tres comunitats Shipibo-Konibo de la regió Ucayali, en l'Amazònia del Perú. Els resultats mostren que aquells docents reconeixen la importància del joc per al desenvolupament infantil, però no el seus guanys per a l'educació, ni la manera específica com els diferents jocs contribueixen al seu desenvolupament. A més, es descriuen creences estereotipades a l'entorn de la construcció de rols de génere a través del joc. | es |
dc.subject | joc infantil, creences docents, poble «Shipibo-Konibo», Artículo | es |
dc.title | Creences de docents shipibo-konibo, envers el joc infantil i el seu paper a l'escola | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PSICOLOGÍA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |