NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Creences de docents shipibo-konibo, envers el joc infantil i el seu paper a l'escola

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Creences de docents shipibo-konibo, envers el joc infantil i el seu paper a l'escola

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Frech, Hans en
dc.contributor.author Frisancho, Susana en
dc.date.accessioned 2017-03-14T11:56:48Z
dc.date.available 2017-03-14T11:56:48Z
dc.date.issued 2016 es
dc.identifier.citation Frech, Hans ; Frisancho, Susana. Creences de docents shipibo-konibo, envers el joc infantil i el seu paper a l'escola. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2016, Vol. 17, no. 2: 179-200 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/57696
dc.description.abstract El joc és un espai fonamental per al desenvolupament infantil que permet, als infants, explorar l'entorn i a sí mateixos de manera cada vegada més complexa, construir el coneixement, vincular-se i cooperar amb els altres i adaptar-se al món de forma flexible. A l'escola, el joc impulsa la construcció d'aprenentatges significatius i atorga major motivació per a aprendre. Malgrat això, el joc està desapareixent dels processos educatius. Atès, doncs, que les creences docents tenen implicacions directes en el que ocorre a les aules, aquesta investigació té com a objectiu explorar les creences, envers el joc, per part dels docents de tres comunitats Shipibo-Konibo de la regió Ucayali, en l'Amazònia del Perú. Els resultats mostren que aquells docents reconeixen la importància del joc per al desenvolupament infantil, però no el seus guanys per a l'educació, ni la manera específica com els diferents jocs contribueixen al seu desenvolupament. A més, es descriuen creences estereotipades a l'entorn de la construcció de rols de génere a través del joc. es
dc.subject joc infantil, creences docents, poble «Shipibo-Konibo», Artículo es
dc.title Creences de docents shipibo-konibo, envers el joc infantil i el seu paper a l'escola es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PSICOLOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (784.5Kb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques