Predicció d'estratègies d'afrontament a partir de dimensions emocionals, en infants i adolescents
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(824.0Kb)
|
|
|
|
|
|
Morales Rodríguez, Francisco Manuel
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2016
|
|
|
|
L'objectiu de la present recerca consisteix a analitzar la predicció d'estratègies
d'afrontament a partir de les dimensions d'intel·ligència emocional, i
els trastorns de l'emoció d'ansietat i depressió. Van participar 147 estudiants
de primària i ESO -49% d'homes i 49% dones- amb edats compreses entre
12 i 14 anys. Els instruments utilitzats van ser: una escala per avaluar les
estratègies de afrontament, un inventari emocional, un qüestionari educativoclínic
per a avaluar ansietat/depressió; i un qüestionari per a l'autoavaluació
ansietat estat/tret.
Per a la valoració de les dades es van realitzar diferents anàlisis de regressió
simple i múltiple. Els resultats demostren les relacions entre les variables
de l'estudi i com la puntuació en les estratègies de afrontament s'explica a
partir de les dimensions d'intel·ligència emocional, depressió, ansietat, ansietat-
estat i ansietat-tret. Finalment es discuteix la importància de l'estudi sobre
les estratègies de afrontament, considerant les seues implicacions rellevants
des del punt de vista educatiu i clínic.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element