|
L'objectiu d'aquest estudi és elaborar i validar un sistema de rúbriques
com a instrument d'avaluació i informació dels processos docents, permetent
el mesurament d'aprenentatges complexos, en concret, l'habilitat per compondre
textos escrits, quan encara no està consolidada aquesta subcompetència;
és a dir, durant el seu procés d'adquisició. El nivell educatiu seleccionat
per a l'obtenció de les mostres de producció escrita és 2n Cicle d'Educació
Primària, amb alumnes entre els 8 i 10 anys. I la qüestió és: avalua la rúbrica
construïda el que intenta mesurar?
Per a això, s'estudia l'acord interjutges, a través de la consistència interna
de les variables -estadístic alfa de Cronbach- i mitjançant l'índex de correlació
intraclasse (ICC). També es comprova la unidimensionalitat de l'escala,
mitjançant el Model d'equacions estructurals -amb el programa AMOS 20-.
I es finalitza la investigació amb l'estimació de l'habilitat en expressió escrita
i els nivells d'assoliment, mitjançant la Teoria de Resposta a l'ítem (TRI) o
Teoria del Tret Latent (TRL), que situa en la mateixa escala tant a les persones com als ítems, permetent saber que un subjecte situat en un nivell de
rendiment arribarà al nivell descrit a partir de l'assoliment d'uns determinats
grups d'ítems. Els resultats de la investigació mostren les potencialitats de la
rúbrica en els paràmetres avaluats.
|