NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Avaluació per rúbriques de la composició escrita, en educació primària

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Avaluació per rúbriques de la composició escrita, en educació primària

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.author Aguilar Lara, Mª Purificación en
dc.date.accessioned 2017-03-14T11:59:26Z
dc.date.available 2017-03-14T11:59:26Z
dc.date.issued 2016 es
dc.identifier.citation Aguilar Lara, Mª Purificación. Avaluació per rúbriques de la composició escrita, en educació primària. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2016, Vol. 17, no. 2: 79-111 es
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10550/57704
dc.description.abstract L'objectiu d'aquest estudi és elaborar i validar un sistema de rúbriques com a instrument d'avaluació i informació dels processos docents, permetent el mesurament d'aprenentatges complexos, en concret, l'habilitat per compondre textos escrits, quan encara no està consolidada aquesta subcompetència; és a dir, durant el seu procés d'adquisició. El nivell educatiu seleccionat per a l'obtenció de les mostres de producció escrita és 2n Cicle d'Educació Primària, amb alumnes entre els 8 i 10 anys. I la qüestió és: avalua la rúbrica construïda el que intenta mesurar? Per a això, s'estudia l'acord interjutges, a través de la consistència interna de les variables -estadístic alfa de Cronbach- i mitjançant l'índex de correlació intraclasse (ICC). També es comprova la unidimensionalitat de l'escala, mitjançant el Model d'equacions estructurals -amb el programa AMOS 20-. I es finalitza la investigació amb l'estimació de l'habilitat en expressió escrita i els nivells d'assoliment, mitjançant la Teoria de Resposta a l'ítem (TRI) o Teoria del Tret Latent (TRL), que situa en la mateixa escala tant a les persones com als ítems, permetent saber que un subjecte situat en un nivell de rendiment arribarà al nivell descrit a partir de l'assoliment d'uns determinats grups d'ítems. Els resultats de la investigació mostren les potencialitats de la rúbrica en els paràmetres avaluats. es
dc.subject competència educativa, expressió escrita, avaluació, rúbriques, matriu d´avaluació, Artículo es
dc.title Avaluació per rúbriques de la composició escrita, en educació primària es
dc.type journal article es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PSICOLOGÍA es
dc.type.hasVersion VoR es_ES

Visualització       (1.856Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques