Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Aguilar Lara, Mª Purificación | en |
dc.date.accessioned | 2017-03-14T11:59:26Z | |
dc.date.available | 2017-03-14T11:59:26Z | |
dc.date.issued | 2016 | es |
dc.identifier.citation | Aguilar Lara, Mª Purificación. Avaluació per rúbriques de la composició escrita, en educació primària. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2016, Vol. 17, no. 2: 79-111 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/57704 | |
dc.description.abstract | L'objectiu d'aquest estudi és elaborar i validar un sistema de rúbriques com a instrument d'avaluació i informació dels processos docents, permetent el mesurament d'aprenentatges complexos, en concret, l'habilitat per compondre textos escrits, quan encara no està consolidada aquesta subcompetència; és a dir, durant el seu procés d'adquisició. El nivell educatiu seleccionat per a l'obtenció de les mostres de producció escrita és 2n Cicle d'Educació Primària, amb alumnes entre els 8 i 10 anys. I la qüestió és: avalua la rúbrica construïda el que intenta mesurar? Per a això, s'estudia l'acord interjutges, a través de la consistència interna de les variables -estadístic alfa de Cronbach- i mitjançant l'índex de correlació intraclasse (ICC). També es comprova la unidimensionalitat de l'escala, mitjançant el Model d'equacions estructurals -amb el programa AMOS 20-. I es finalitza la investigació amb l'estimació de l'habilitat en expressió escrita i els nivells d'assoliment, mitjançant la Teoria de Resposta a l'ítem (TRI) o Teoria del Tret Latent (TRL), que situa en la mateixa escala tant a les persones com als ítems, permetent saber que un subjecte situat en un nivell de rendiment arribarà al nivell descrit a partir de l'assoliment d'uns determinats grups d'ítems. Els resultats de la investigació mostren les potencialitats de la rúbrica en els paràmetres avaluats. | es |
dc.subject | competència educativa, expressió escrita, avaluació, rúbriques, matriu d´avaluació, Artículo | es |
dc.title | Avaluació per rúbriques de la composició escrita, en educació primària | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PSICOLOGÍA | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |