NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

El Conocimiento Didáctico del Contenido en ciencias: estado de la cuestión

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

El Conocimiento Didáctico del Contenido en ciencias: estado de la cuestión

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (609.6Kb)

   
    
Verdugo Perona, José Javier; Solaz Portolés, Joan Josep; Sanjosé López, Vicente
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2017

This paper gives a descriptive overview of the literature related to Pedagogical Content Knowledge - PCK - in the sciences. It is expected that this review can contribute to a better understanding of PCK, pointing out what has been investigated about this concept. Specifically, we analyze: a) how PCK is defined, what are its main features and how it has been appropriated by teachers; b) the relationship between PCK, knowledge of the contents to be taught and students learning; c) how PCK was actually used in teachers' training and teachers' evaluation; and, d) the scientific areas in which PCK has been studied. It concludes that PCK is an essential tool for improving the quality of teacher training.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques