NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Overcoming the oblivion of technology in physics education

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Overcoming the oblivion of technology in physics education

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (108.8Kb)

   
    
Gil Pérez, Daniel; Vilches Peña, Amparo; Ferreira, Carlos
Aquest document és un/a capítol, creat/da en: 2008
Technology is generally viewed as ‘applied science’, that is to say, as something that comes ‘after’ science. This conception justifies the lack of attention paid to technology in science education, especially where physics education is concerned. In this chapter we question this simplistic view of the science-technology relationship, historically rooted in the unequal appreciation of intellectual and manual work, and we try to show how the absence of the technological dimension in science education contributes to a naïve and distorted view of science which deeply affects the necessary scientific and technological literacy of all citizens, as well as the preparation of the future scientists and technicians that our societies demand.
Veure al catàleg Trobes
distribuït sota llicència Creative Commons de Reconeixement-NoComercial 3.0 No adaptada

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques