Una gramàtica per a l?ensenyament : característiques i objectius
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(220.9Kb)
|
|
|
|
|
|
Camps, Anna; Milián, Marta
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2017
|
|
|
|
Aprendre llengua a l?escola implica també aprendre?n la gramàtica en el sentit de saber explícit i conscient, com a eina per a la reflexió sobre la llengua en ús, amb l?objectiu de fer-lo més conscient i adequat a les diferents situacions d?intercanvi discursiu, tant des de la perspectiva del parlant o escriptor emissor, com des de la posició d?interlocutor, lector o participant. L?article planteja el terme gramàtica pedagògica en referència a aquesta funció, sense deixar de banda altres aspectes que també ha d?abordar: com a referent de les normes socials en l?ús de la llengua, sense convertir-se en un seguit de normes fixes i imposades; com a marc de referència per a la construcció d?estructures sintàctiques que el sistema de la llengua permet; com a instrument impulsor de la selecció d?aquestes estructures en funció de l?orientació discursiva de l?enunciador; i com a instrument per abordar el progressiu coneixement i sistematització dels conceptes gramaticals. Els aspectes procedimentals i metodològics són imprescindibles per fer dels coneixements gramaticals una eina per a la reflexió en les situacions d?aprenentatge escolar.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
|
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element