Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.author | Camps, Anna | es |
dc.contributor.author | Milián, Marta | es |
dc.date.accessioned | 2018-02-05T12:02:01Z | |
dc.date.available | 2018-02-05T12:02:01Z | |
dc.date.issued | 2017 | es |
dc.identifier.citation | Camps, Anna ; Milián, Marta. Una gramàtica per a l?ensenyament : característiques i objectius. En: Caplletra: revista internacional de filología, 63 2017: 217-243 | es |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10550/64567 | |
dc.description.abstract | Aprendre llengua a l?escola implica també aprendre?n la gramàtica en el sentit de saber explícit i conscient, com a eina per a la reflexió sobre la llengua en ús, amb l?objectiu de fer-lo més conscient i adequat a les diferents situacions d?intercanvi discursiu, tant des de la perspectiva del parlant o escriptor emissor, com des de la posició d?interlocutor, lector o participant. L?article planteja el terme gramàtica pedagògica en referència a aquesta funció, sense deixar de banda altres aspectes que també ha d?abordar: com a referent de les normes socials en l?ús de la llengua, sense convertir-se en un seguit de normes fixes i imposades; com a marc de referència per a la construcció d?estructures sintàctiques que el sistema de la llengua permet; com a instrument impulsor de la selecció d?aquestes estructures en funció de l?orientació discursiva de l?enunciador; i com a instrument per abordar el progressiu coneixement i sistematització dels conceptes gramaticals. Els aspectes procedimentals i metodològics són imprescindibles per fer dels coneixements gramaticals una eina per a la reflexió en les situacions d?aprenentatge escolar. | es |
dc.title | Una gramàtica per a l?ensenyament : característiques i objectius | es |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS | es |
dc.identifier.doi | 10.7203/caplletra.63.10400 | es |
dc.type.hasVersion | VoR | es_ES |