Mostra el registre parcial de l'element
dc.contributor.advisor | Calero Llinares, María | |
dc.contributor.author | Verdejo Arrué, Miriam | |
dc.contributor.other | Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials | es_ES |
dc.date.accessioned | 2020-12-20T23:13:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-21T05:45:06Z | |
dc.date.issued | 2020 | es_ES |
dc.date.submitted | 01-07-2020 | es_ES |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10550/76745 | |
dc.description.abstract | Nowadays, education plays a fundamental role in the struggle against the planetary emergency. For this reason, to instruct futures citizens, it is necessary to incorporate in the classrooms the Education for Sustainable Development. It allows the formation of competent citizens who must take part in the discussion and the implementations of well-founded measures, in order to achieve a satisfactory present and future. The present study evaluates the treatment of one of the Sustainable Development Goals (SDG) of the Agenda 2030 in the High School, related to one of the most urgent current problems and which requires greater attention and involvement of all society, such as climatic change. In particular, we study the presence and relevance of SDG 13 “Climate Action” in the Physics and Chemistry curriculum of Secondary Education, as well as the knowledge and ideas of the students of High School about the meanings of the greenhouse effect and climatic change, the causes and effects, the social media that allow them to obtain information of this problem and possible measures to deal with them. In addition, to analyze the current situation, this study aims to design substantiated proposals for didactic intervention to the treatment of SDG 13 in High School, which allows encouraging attitudes and behaviours in students in order to build more just and sustainable societies. | en_US |
dc.description.abstract | En l’actualitat, l’educació té un paper fonamental en la lluita contra la situació d’emergència planetària en què ens trobem. Per aquest motiu és necessària la incorporació a les aules de l’Educació per a un Desenvolupament Sostenible (EDS). Aquesta té el ferm propòsit de formar ciutadans capaços de participar en l’adopció de decisions i de dur a terme mesures fonamentades per a avançar cap a la construcció d’un present i futur satisfactoris. El present treball analitza el tractament que es fa a l’Educació Secundària d’un dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030, referent a una de les problemàtiques actuals més urgents i que requereix una major atenció i implicació del conjunt de la societat, com és el canvi climàtic. En particular, s’abordarà l’estudi de la presència i rellevància de l’ODS 13 “Acció pel Clima” en el currículum de Física i Química d’ESO i Batxillerat, així com els coneixements i idees que té l’alumnat d’Educació Secundària sobre què és l’efecte hivernacle i el canvi climàtic, les causes i conseqüències derivades d’aquests, els mitjans pels quals obtenen informació sobre aquesta problemàtica i el plantejament de possibles mesures per a fer-los front. En aquest sentit, a més d'analitzar la situació actual, aquest estudi pretén dissenyar propostes fonamentades d'intervenció didàctica per al tractament de l'ODS 13 en l’Educació Secundària, les quals permeten fomentar actituds i comportaments en l'alumnat per a la conformació de societats més justes i sostenibles. | es_ES |
dc.format.extent | 72 p. | es_ES |
dc.language.iso | ca | es_ES |
dc.subject | sostenibilitat | es_ES |
dc.subject | canvi climàtic | es_ES |
dc.subject | educació per a la sostenibilitat (ES) | es_ES |
dc.subject | educació secundària | es_ES |
dc.subject | objectius de desenvolupament sostenible (ODS) | es_ES |
dc.title | El tratamiento del ODS 13 en la enseñanza de Física y Química en Educación Secundaria | es_ES |
dc.type | master thesis | es_ES |
dc.subject.unesco | UNESCO::PEDAGOGÍA | es_ES |
dc.embargo.terms | 0 days | es_ES |