El multilingüisme a l'escola: tendències educatives i nous reptes
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(166.6Kb)
|
|
|
|
|
|
Portolés, Laura
|
|
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2020
|
|
|
|
Aquest article tracta sobre les tendències educatives actuals i els nous reptes que l?educació multilingüe planteja. Es presenta la situació lingüística actual a la gran majoria de centres educatius on vàries llengües coexisteixen dins i fora de l?aula. S?expliquen les diferents tendències educatives lligades al foment del multilingüisme, com ara la importància del manteniment de les llengües pròpies de l?alumnat,la incorporació de l?anglés a una edat primerenca i els nous enfocaments metodològics en l?ensenyament de llengües, com són els programes CLIL i EMI. S?exposa un nou paradigma emergent en el camp del multilingüisme, anomenat translanguaging, que adopta per primera vegada un enfocament purament multilingüe i incorpora la recerca avantguardista en adquisició de llengües addicionals i competència multilingüe. Es conclou amb una sèrie de valoracions sobre didàctica multilingüe i futures línies de recerca.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
|
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element