Estudi comparat de les llibertats en l'ensenyament dins de les lleis educatives de la democràcia espanyola
Mostra el registre complet de l'element
Visualització
(1.955Mb)
|
|
|
|
|
|
Mateu Luján, Borja
Lázaro Lorente, Luis Miguel (dir.)
Màster en Política, Gestió i Direcció en Organitzacions Educatives
|
|
Aquest document és un/a treball fi de màster, creat/da en: 2014
|
|
Les llibertats en l’ensenyament sempre ha sigut un tema present i determinant en totes les reformes educatives del nostre país. La constitució de 1978 no determina quina llibertat ha de dominar sobre l’altra, sinó que les entén totes per igual. Així, són les Lleis Orgàniques educatives les que han anat determinant des de la democràcia quines llibertats haurien de predominar sobre altres en funció de les ideologies que sustenten cada partit polític que les ha creades. L’objecte d’aquest treball, doncs, és el de realitzar un estudi comparat entre les diverses lleis educatives de la democràcia espanyola en referència a les llibertats en l’ensenyament que presenten cadascuna. Les llibertats a les que va dedicat aquest estudi seran la llibertat de càtedra, la llibertat de creació de centres educatius (idearis), la llibertat d’elecció dels centre per part dels pares, la llibertat del centre respecte a l’administració educativa (autonomia) i per últim la llibertat d’elecció d’itineraris per part dels alumnes. Així la hipòtesi de la qual partisc i que pretenc comprovar en aquest treball d’investigació és si realment: les diferents llibertats d’ensenyament són una peça tan clau en les reformes educatives, que tan sols amb conèixer la relació que existeix entre elles es pot determinar fins i tot el tipus de política educativa que ha emprat cada partit.
|
|
Veure al catàleg Trobes
|
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Mostra el registre complet de l'element