Mostra el registre complet de l'element
Ortega Cuesta, Marta
Vilches Peña, Amparo (dir.) Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials |
|
Aquest document és un/a treball fi de màster, creat/da en: 2021 | |
In the present research in this Master's Degree Final Project, the attention paid to the Sustainable Development Goals (SDG) in the subject of physics and chemistry in Secondary Education is analyzed. Specifically, it studies the importance given to SDG 11: Sustainable cities and communities, dedicated to the problems and challenges that are enhanced in cities. To this end, the current legislation is analyzed and two questionnaires are applied to the students. Subsequently, to promote the use of Education for Sustainable Development (ESD), a program of didactic activities is developed with the aim of introducing this problem in the subject of physics and chemistry.En la investigación realizada durante el presente Trabajo de Fin de Máster se lleva a cabo el análisis de la atención prestada a los Objetivos para el Desarrollo Sostenible (ODS) en la asignatura de Física y Química en Educación Secundaria. En concreto se estudia la importancia que se le da al ODS 11: Ciudades y comunidades sostenibles, dedicado a los problemas y desafíos que se potencian en las ciudades. Para ello, se analiza la legislación vigente y se aplican dos cuestionarios al alumnado. Posteriormente, para fomentar el uso de la Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS), se elabora un programa de actividades didácticas con la finalidad de introducir esta problemática en la asignatura de Física y Química. | |
Veure al catàleg Trobes |