NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Desarrollo de la competencia intercultural en Educación Secundaria a través de programas de intercambio: las cooperativas de enseñanza

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Desarrollo de la competencia intercultural en Educación Secundaria a través de programas de intercambio: las cooperativas de enseñanza

Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributor.advisor Ibarra Rius, Noelia
dc.contributor.advisor Reyes-Torres, Agustín
dc.contributor.author Serrador Almudever, Raül
dc.contributor.other Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura es_ES
dc.date.accessioned 2022-01-20T09:21:26Z
dc.date.available 2022-01-21T05:45:05Z
dc.date.issued 2022 es_ES
dc.date.submitted 16-02-2022 es_ES
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10550/81357
dc.description.abstract Many current societies are characterized by the convergence of different languages and cultures that coexist in a certain place where traditions, beliefs, knowledge and values are exchanged. In the educational field, the school and specifically the foreign language classroom are presented as ideal settings for intercultural learning. Intercultural competence consists of the ability of foreing language learners to function adequately and satisfactorily in situations of intercultural encounters. In educational centers where cultural diversity is not the norm but the exception, it is necessary to apply activities and projects that promote intercultural learning. In this way, projects such as exchange programs, implemented in most schools, provide added value to the learning of FL and intercultural competence, both in the language classroom and in a transversal and interdisciplinary way in other subjects. The context of this study is framed in the educational model of cooperative multilingual schools. These centers adopt an intercultural, emotional and ecological approach in learning FL that is in tune with its idiosyncrasy and their active, innovative, democratic, cooperative pedagogical line, and the root in the native language and culture. Through a qualitative study design, the research has been carried out over a period of ten years in one of these cooperative schools, and samples have been collected from about a thousand students participating in exchange programs, in order to demonstrate that intercultural competence is acquired and developed during this type of school activities. en_US
dc.description.abstract La majoria de societats actuals es caracteritzen per la convergència de diferents llengües i cultures que conviuen en un lloc determinat, en el qual s'intercanvien tradicions, creences, coneixements i valors. En l'àmbit educatiu, l'escola i en concret l'aula de LE es presenten com a escenaris idonis per a l'aprenentatge intercultural. La competència intercultural suposa l'habilitat de l'aprenent d'una LE per desenvolupar-se adequada i satisfactòriament en les situacions d’encontres interculturals. En els centres educatius on la diversitat cultural no és la norma sinó més bé l'excepció, resulta necessària l'aplicació d'activitats i projectes que promoguen l'aprenentatge intercultural. D'aquesta manera, projectes com els programes d'intercanvi, implementats en la majoria de centres escolars, aporten un valor afegit a l'aprenentatge de LE i la competència intercultural, tant a l'aula de llengua com de manera transversal i interdisciplinària en altres matèries. El context d'aquest estudi s’enmarca en el model educatiu de les escoles cooperatives d'ensenyament plurilingüe. En aquests centres educatius s'adopta un enfocament intercultural, emocional i ecològic en l'aprenentatge de la LE que està en sintonia amb la seua idiosincràsia i la seua línia pedagògica activa, innovadora, democràtica, cooperativa i arrelada a la llengua i la cultura autòctones. Aquesta investigació s'ha desenvolupat durant un període de deu anys en una d’aquestes escoles cooperatives i, mitjançant un disseny d’estudi qualitatiu, s'han recollit mostres de prop d'un miler d'alumnes participants en programes d'intercanvi, amb la finalitat de demostrar que la competència intercultural s'adquireix i desenvolupa durant aquest tipus d'activitats escolars. es_ES
dc.format.extent 464 p. es_ES
dc.language.iso es es_ES
dc.subject aprenentatge de llengües estrangeres es_ES
dc.subject competència intercultural es_ES
dc.subject programes d'intercanvi es_ES
dc.subject cooperatives d'ensenyament es_ES
dc.title Desarrollo de la competencia intercultural en Educación Secundaria a través de programas de intercambio: las cooperativas de enseñanza es_ES
dc.type doctoral thesis es_ES
dc.subject.unesco UNESCO::PEDAGOGÍA es_ES
dc.embargo.terms 0 days es_ES

Visualització       (92.69Mb)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques