NAGIOS: RODERIC FUNCIONANDO

Tiempo y escuela. Aportación desde la cronobiología y cronopsicología a la Sociología de la Educación. Anotaciones para la reflexión

Repositori DSpace/Manakin

IMPORTANT: Aquest repositori està en una versió antiga des del 3/12/2023. La nova instal.lació está en https://roderic.uv.es/

Tiempo y escuela. Aportación desde la cronobiología y cronopsicología a la Sociología de la Educación. Anotaciones para la reflexión

Mostra el registre complet de l'element

Visualització       (427.0Kb)

   
    
Estaun Ferrer, Santiago
Aquest document és un/a article, creat/da en: 2021

The concern for a correct organization of school schedules focuses on the what (curriculum), the how (methodology) and when to teach, but this when it focuses most of the time on how to distribute the subjects to the throughout the day, or in the type of school day. Chronobiology and chronopsychology focus their gaze on the organization of the activity of the living being, the person, and provide knowledge about the optimal moments of certain activities and the convenience of respecting them within adaptive margins, such as activation and rest /sleep, attentional rhythm, memory, and intellectual activity as a whole, showing the complexity of their integration respecting the biological clock as well as integrating it socio-culturally, of a person in continuous change.
Veure al catàleg Trobes

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre complet de l'element

Cerca a RODERIC

Cerca avançada

Visualitza

Estadístiques