|
L'atenció a la diversitat i l'abordatge del tema de la inclusió és una gran preocupació
que ha esdevingut en debat acadèmic en els darrers anys. La qüestió s'orienta al voltant
a l'educació de les persones amb necessitats específiques de suport educatiu ia la
determinació del context més afavoridor per al desenvolupament. L'educació constitueix
un tema de prioritat per a la societat, és decisiva per a la seva cohesió i, com a fenomen
social, s'encarrega de la formació i desenvolupament de totes les persones per tal de
preparar-les per a la vida (García, Vigoa i Montero, 2018). Així mateix, compleix un paper
essencial en el procés d'adquisició dels drets humans, gràcies a una continua
recerca d'estratègies per oferir una escola per a tothom (ONU, 1990). No obstant això,
perquè veritablement afavoreixi la inclusió, ha de reconèixer la diversitat com a valor
fonamental i com a font d'enriquiment personal.Attention to diversity and the approach to the issue of inclusion is a great concern
that has become an academic debate in recent years. The question revolves around
to the education of people with specific educational support needs and to the
determination of the most favorable context for its development. education constitutes
a matter of priority for society, is decisive for its cohesion and, as a phenomenon
social, is responsible for the training and development of all people in order to
prepare them for life (García, Vigoa and Montero, 2018). It also plays a role
essential in the process of acquiring human rights, thanks to a continuous
search for strategies to offer a school for all (ONU, 1990). However,
to truly promote inclusion, it must recognize diversity as a value
essential and as a source of personal enrichment.
|